BINIKU EKSIDEN

Malang Tidak Berbau....

24 Mac 2015
- aku tengah sibuk jalankan tugas dipadang sempena hari olahraga peringkat bahagian, aku uruskan peralatan balapan, aku urus bahagian pagi, petang pasing kat member lak untuk uruskan

- balik rumah kejap nak rehat, tengok henset ada 2 miss call dari bini aku. Aih kalau 2 miss call ni mesti ada hal penting, aku call tak dapat, sekali dia call aku pastu cakap "abang.... ma eksiden" (dummmm terkejut aku) kemudian ada kakak tu cakap "kami hantaq adik ni pi klinik kuala ketil naaa" aku cuma jawab ok. Nak terus balik jauh kot, so aku tenangkan diri dulu tunggu berita seterusnya dari bini.

- sejam lepas tu dapat mesej dari bini aku "abang depa nak bawak ma pi hospital sp (sungai petani) nak scan takut ada retak kat kaki. Aku ok je..., masih mengawal perasaan bagi tenang.... ye lah bini eksiden kot mau x resah, aku yang tadi nak berehat pun tak jadi nak berehat. So untuk hilangkan lagi rasa risau aku nih, aku call mak abah aku suruh follow bini aku, ke hulu ke hilir aku dalam rumah sewa risaukan bini. Dah la jauh dari bini, aku kerja di sarawak bini aku pulak di kedah.

- Lebih kurang pukul 1 tengahari camtu baru dapat berita seterusnya, Alhamdulillah bini aku takdak patah atau retak, cuma kena tiga jahitan di kaki. Lega sikit rasa hati nih, lepas tu tunggu keadaan motor aku pulak macam mana, hinggalah bini aku post gambar kat fb sebelah petang. Fuh boleh tahan..... malamnya aku bergegas beli tiket kapal terbang dengan bantuan rakan, yelah gaji belum masuk. Esoknya baru dapat gaji

25 Mac 2015
- 10.00 pagi aku bertolak dari kapit sarawak turun ke sibu naik bot ekspress, petangnya pukul 3.00 petang naik kapal terbang pergi klia2, lepas tu pukul 7.00 bertolak ke penang. Macam biasa lah abang aku lah jemput disana. Bertolak pagi dari kapit sarawak sampai rumah bini aku 10.00 malam camtu jugakla, 12 jam perjalanan kot.

Selama seminggu di kampung menemani bini yang tak boleh jalan sebab sakit kaki, bawak dia pi mandi, pi makan, pi bilim ayaq, perrgghh rasa macam suami mithali plak. Tolong urut-urut kaki.

Dalam kes bini aku ni macam-macam jugakla orang dok kata, tapi aku pegang satu ja, setiap benda yang berlaku ni ALLAH dah tentukan, adalah hikmahnya tu, aku redha ja, yang penting bini selamat alhamdulillah, motor plak rosak, duit boleh cari untuk baiki.

Ada masa terluang aku pi jugak siasat siapa saksi kejadian, sekali bini member aku ni belakang bini aku, kejadian sebenar macam nih
1. Bila lampu trafik hijau ja bini aku terus bergerak
2. Melepasi balai polis kuala ketil tiba-tiba van kesihatan keluar simpang
3. Jarak lebih kurang 3 meter dengan van tuh, terus lah hantam
4. Bini aku melambung
5. Lepas jatuh bini aku terus berlari ke tepi jalan dan terus jerit "kaaaakkkkk motor saya" (haish motor jugak dia ingat)

Macam-macam dah ilmu teknik menunggang aku perturunkan kat bini aku nih, siap latih lagi, nasihat macam-macam. Tapi kalau benda dah nak jadi nak buat cam mana kan. Ketentuan illahi. Kita tak langgaq orang, orang langgaq kita walau berhati-hati macam mana sekalipun.
Fork depan bengkok 
Muffler arrow barai
Step holder pon patah
Handle sebelah kiri patah
Alhadulillah takde kecederaan serius
Aku dipaksa berselfie jap
Motor aku diangkut ke bengkel