YOUR LOCAL BUSKER


YOUR LOCAL BUSKER
(Henshin Squad Present)

Baru2 ni Heshin Squad telah mengadakan satu event busking di open air Kapit Sarawak. Ini adalah kali pertama HS menganjurkan event busking macam nih. Event yang berlangsung antara pukul 5.00 petang hingga 11.00 malam dengan persembahan lapan (8) buah band busking ini telah menghiburkan pengunjung Open Air. 

Buat yang tak tahu apa itu open air? ok... open air adalah satu lokasi dimana para peniaga menjual makanan. senang cakap deretan kedai makan dan hanya dibuka pada waktu malam.


BANNER HENSHIN SQUAD

Siapa plak Henshin Squad? 

Henshin Squad ialah scene underground yang bertapak di Kapit Sarawak sejak tahun 2015. Komuniti yang mempunyai minat terhadap muzik, bagaikan saudara sendiri, dan masing2 memberi komitmen dalam menjayakan sesuatu event. Antara yang terawal bersama Henshin Squad ialah dari band Kafarah, Mayday101 dan Suspect D.O.A.


SARIKEI BUKERS (headline band)

Sarikei Buskers merupakan busker yang dibawa khas daripada Sarikei Sarawak, Mereka adalah penampilan istemewa untuk event busking nih. Persembahan mereka memang memukau semua pengunjung open air di Kapit. untuk berkenalan dengan mereka korang boleh klik disini untuk ke page facebook mereka. mana tau kalau ada berminat nak invite Sarikei Buskers. 



LOGO SARIKEI BUSKERS


Sepanjang event sedang berlangsung alhamdulillah cuaca baik... semua buskers perform dengan jayanya. walaupun akhir2 event hujan turun dengan lebatnya. apa pun aku belanja lah sikit gambar2 buskers yang perform sepanjang event "Your Local Busker".


PERSIAPAN AWAL 



ANTARA PENGUNJUNG2 OPEN AIR KAPIT



PERMANDANGAN OPEN AIR KAPIT


"IJOY" TAMPIL SECARA SOLO


SUSPECT D.O.A 


HORIZON 


TAQIYYUDDIN TAMPIL DENGAN SAJAK BUSKERS


SARIKEI BUSKERS BERSAMA DENGAN PENGUNJUNG OPEN AIR  


ARROW NIGHT (ini pelajar-pelajar aku)


HORIZON mendendangkan lagu


ini bassist sarikei buskers


Penampilan Sarikei Buskers yang memukau


Elsie namanya dengan Mayday 101


ARROW NIGHT sapa tak terpukau? 


MAYDAY 101 feat ELSIE


KAFARAH 


KAFARAH grunge takkan hilang


ini idris drummer HORIZON




Seperti biasalah selepas event, adat dan tradisi wajib ada makan2... sesi berkenalan untuk merapatkan lagi sillaturrahim sesama manusia. 



Nah dibawah ni gua belanjakan lu olang sedikit video yang sempat gua upload kat channel youtube gua



SARIKEI BUSKERS DENGAN LAGU JANAM JANAM




BACAAN PUISI DARIPADA TAQIYYUDIN




                                IJOY




MAYDAY 101 FEAT ELSIE





ARROW NIGHT 

Video seterusnya akan menyusul di channel youtube guek.... apa pun setinggi penghargaan buat Sarikei Buskers yang datang meng"havoc"kan suasana open air kapit. Ini antara kenangan yang tak mungkin Heshin Squad lupakan. Inshaallah kita akan bertemu lagi....